Köpvillkor

Företagsinformation
För köp som sker på denna webbplats ansvarar Duobageriet AB. Bangatan 23, 253 53 Påarp. Org. nr. 559492–5728. E-post till kundtjänst: info@duobageriet.se 

Beställningar och köp som genomförs genom Duobageriets webbutik omfattas av följande köpvillkor. Ett köp är tillsammans med orderbekräftelsen ett juridiskt avtal mellan kunden och Duobageriet AB. Dessa köpevillkor gäller om inte svensk lag föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. Undantag från villkoren är endast giltiga om kunden och Duobageriet har signerat ett särskilt avtal som reglerar detta.

Beställningsvillkor

Du måste vara minst 18 år för att göra beställningar i webbutiken. Du måste ha en aktiv e-postadress och ett telefonnummer, samt ange de uppgifter som efterfrågas i webbutiken. Det är kundens ansvar att uppgifterna som frivilligt lämnats till Duobageriet är korrekta och aktuella. Dubageriet har rätt att makulera en beställning, helt eller delvis. Detta meddelar Duobageriet kunden innan den makuleras.


Priser
 
Samtliga priser i butiken är i svenska kronor och inkluderar moms. Eventuell leveransavgift till företag tillkommer. Duobageriet förbehåller oss rätten att ändra priserna i butiken utan föregående avisering.

Betalningsvillkor

Betalning sker vid beställning på Duobageriets webbplats och återbetalas inte om du inte hämtar din beställning på avtalad tid. Du bestämmer själv de leveransdatum och tider som erbjuds i webbutiken. Du måste ange upphämtningsdatum och tid i varukorgen. En orderbekräftelse med datum, tid och adress skickas till din e-postadress i samband med beställningen.

Kunden har själv ansvar för att hämta eller ta emot varorna på den avtalade upphämtningstiden och på den valda leveransplatsen. Vid mottagning av varorna ska du undersöka varorna och måste då se om de är i överensstämmelse med din beställning.

Beställningar som inte hämtas ut sparas hos Duobageriet 1 dag utöver hämtningsdagen.

Därefter har Duobageriet rätt att göra vad de vill med varorna om inte något annat är avtalat. Om varorna hämtas senare än den avtalade hämtningspunkten ansvarar Duobageriet inte för försämrad kvalitet som blivit resultatet av sen hämtning.

Betalning vid popup-öppet

När Duobageriet har popup-öppet sker betalning endast via Swish.


Beställning
 
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du alla uppgifter om din beställning. Är det något fel i orderbekräftelsen ber vi dig kontakta oss via e-post på info@duobageriet.se.


Utebliven orderbekräftelse
På grund av tekniskt fel eller vid andra omständigheter vi inte kan kontrollera kan din orderbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta oss på info@duobageriet.se. Titta gärna i skräpposten innan du kontaktar oss.

Avbeställning eller ändring

Avbeställning eller ändring måste ske senast 48 timmar innan avtalad upphämtning.

Detta gör du genom att kontakta Duobageriet via e-post eller telefon.


Ångerrätt
 
Duobageriet AB erbjuder ingen ångerrätt, eftersom alla våra produkter är livsmedelsklassade.

Reklamationsvillkor

Du ska omedelbart kontrollera dina produkter vid upphämtning eller eventuell företagsleverans  för att säkerställa att de är i enlighet med din beställning och att de är felfria. Vid upptäckt av fel med produkten, ska kunden meddela detta till Duobageriet så snart som möjligt efter att felet har upptäckts. 


Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende eftersom alla våra produkter är handgjorda; men levererade produkter ska spegla bilderna i största möjliga grad.


Ansvarsbegränsningar
Vissa av våra produkter är känsliga för fukt och värme/kyla. Vi packar alla våra produkter så att de ska klara normala förhållanden. Vi ansvarar inte för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig eller myndighetsbeslut. 


Ändring av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringarna av villkoren kommer att publiceras på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.


Tvist
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. Allmänna reklamationsnämnden har telenummer 08-508 860 00.

Personuppgifter
De personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp hanteras i enlighet med GDPR. I samband med köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi ska kunna behandla din order och genomföra köpet samt att bidra med relevanta uppdateringar kring status på din order. Du har enligt GDPR rätt att få ut din information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att information ska rättas eller tas bort. Kontakta oss på info@duobageriet.se så hjälper vi dig.